Els dies 29 i 30 de maig els alumnes de 2n d’ESO han realitzat una lectura expressiva de l’obra teatral Au revoir, Marie.

Aquesta activitat plantejada des de l’àmbit sociolingüístic té rellevància dins del Pla lector del centre ja que la lectura expressiva, té un gran impacte en la motivació del lector per llegir i en la millora de la comprensió lectora. El primer pas ha estat una preparació individual d’aquest text teatral per arribar a una dramatització posterior per grups.

L’elecció de l’obra respon a que és un obra adequada per a la seua edat i suposa una variació dels gèneres que han tingut que llegir al llarg del curs. A més a més, han après en què va consistir la Revolució Francesa, punt en que es situa el naixement de l’Edat Contemporània i moment històric important per a que els xavals entenguen que la societat, tal com la coneixen, és molt nova.

Per a això, l’autora, va dissenyar un viatge en el temps de dos adolescents actuals al llarg dels cinquanta anys anteriors al dia 14 de juliol de 1789. Au revoir, Marie suposa la transformació de dos xics adolescents en dos homes conscients del món en el qual viuen.

El més interesant de tot és que tots, tant alumnes com professores hem gaudit molt d’aquest moment. Només hi ha que veure les fotografíes. Enhorabona xics!

Accés a l’àlbum de fotos: