Els alumnes de 2n de Batxillerat científic que cursen les optatives de Física i Química van visitar el dimarts 12 de novembre l’Escola Politècnica Superior d’Alcoi (EPSA) dins del programa Setmana de la Ciència.

Seguint l’itinerari d’Enginyeria Electrònica, van realitzar 3 tallers en els laboratoris de l’Escola:
– Internet de les coses: programació amb Arduinoblocks. Els alumnes, utilitzant un ordinador com a eina de control, van programar funcions senzilles com enviar missatges, a distància, a una tablet o activar de sensors de temperatura.
– Edison contra Tesla: els alumnes van realitzar experiments basats en la transmissió de càrrega eléctrica (efecte gàbia de Faraday, diferències entre corrent continu i corrent altern, generadors de Van de Graaff).
També van poder comprovar la magnitud de la pressió atmosfèrica a través d’experiments tan vistosos com els de les esferes de Magdeburg o l’unflat de globus en campanes de buit.
– Energies renovables: van comprovar de primera mà l’aprofitament d’aquest tipus d’energies i el funcionament dels generadors elèctrics basat en l’electromagnetisme.