Els alumnes de 1er de Batxillerat de ciències van visitar el dimarts 15 de gener l’Escola Politècnica Superior d’Alcoi (EPSA) dins del programa Setmana de la Ciència.

Seguint l’itinerari d’Enginyeria Química, van realitzar 3 tallers en els laboratoris de la facultat:

– La màgia de la química: els alumnes van utilitzar la reacció de l’alcohol de polivinil amb el bórax que provoca la ramificació del polímer donant lloc a una estructura gelatinosa (slime). A més, per a augmentar la vistositat, van afegir diferents dissolucions colorants.

– Tractament d’aigües residuals urbanes: els nostres alumnes van assistir a una xarrada sobre el funcionament d’una estació depuradora d’aigües residuals(EDAR). Van comprovar, mitjançant la realització d’un jar-test, com s’optimitza el dosatge del coagulant i del floculant per al procés de decantació primària d’aquest tipus de tractaments.

– La química del color: varem preparar una reacció redox reversible i varem observar el transcurs de la mateixa a través d’indicadors redox que provocaren el canvi de color en aquesta. Posteriorment i, mitjançant l’ús de compostos complexos, els alumnes van realitzar divertides decoracions que canviaven de color davant els seus ulls per art de màgia… o de química tal vegada.

Accés a l’àlbum de fotos: