JORNADES DE CONVIVÈNCIA DE 1R ESO DE L’IES ANDREU SEMPERE A L’ALBERG DON BOSCO D’ALBAIDA.

El dijous 8 i divendres 9 de juny vam organitzar dues jornades de Convivència amb l’alumnat de 1r d’ESO de l’Andreu Sempere. Els tutors, Pepa Pina i Òscar Espí, i 51 alumnes vam eixir d’Alcoi dijous a les 9:10 h del matí des de l’estació de Renfe d’Alcoi en direcció a Albaida. El viatge amb tren va ser molt divertit i el paisatge de les tres comarques, espectacular.

Vam arribar a Albaida i l’altra tutora, Imma Descals, ja ens esperava en l’estació: benvinguts i benvingudes!!!!

A continuació, vam fer dos grups per visitar el Museu Internacional de Titelles de la Vall d”Albaida, el MITA, on vam veure titelles xulíssimes de tot el món, fins i tot estavaTirisiti!

A mitjan matí, vam iniciar el camí cap a l’alberg Don bosco que estava a uns 4 quilòmetres del poble i, encara que vam fer algunes paradetes, el camí era llarg i feia molt calor. Gràcies que els municipals ens van portar les motxilles fins a l’alberg i així ja vam arribar més lleugerets i lleugeretes.

En arribar-hi, ens vam organitzar, al tren havíem fet grups per a realitzar les tasques domèstiques de l’alberg i, a més, tocava repartir-se les habitacions. Mentre uns preparaven el dinar, la resta vam anar a la piscina, estava ben fresqueta però amb la calor que feia ens vam refrescar bé. El dinar: uns bons macarrons amb tonyina i tomaca, picadeta i amanides. Estaven boníssims!

De vesprada vam tornar a banyar-nos i a arrelgar les habitacions. Vam haver de fer algunes assemblees per resoldre alguns conflictes que van sorgir entre els alumnes però ho vam resoldre molt bé, xerrant i exposant el que pensàvem. Va ser la primera prova de convivència i, de moment, va anar bé. Per reflexionar, vam deicidir caminar entre pins cap a la Font del Patge, un paratge bonic i ben alt des d’on es veuen unes magnífiques vistes sobre la part de la Vall d’Albaida de ponent. Ho vam passar molt bé, ens vam airejar i relaxar. De tornada, ja estava Marina, la cuinera, preparant-nos el sopar: hamburguesa amb unes exquisites creïlles fregides; la majoria vam repetir.

Després de sopar vam preparar el karaoke, però com estàvem tan cansats tots volíem arnar-nos-en a dormir. Bé, dormir, dormir no, diguem-ne a descansar, encara que tampoc pequè hi havia qui no ens deixava. El pitjor, que a les 6:45h una alarma de mòbil ens va despertar a tots, i esta és l’hora que ja no vam dormir més.

Després d’esmorzar, vam intentar pujar a la Covalta des de la casa dels Guardes, però a mitjan camí vam decidir anul·lar l’excursió per la calor i el cansament que tots mostràvem. Vam tornar a l’alberg i ens vam banyar, jugar a cartes, xarrar fins l’hora de dinar. Marina ens havia preparat una bona paella!!

A les 16:30h vam començar a baixar de tornada cap al poble per agafar el tren de les 6:20 h en direcció a Alcoi. També ens van acompanyar els municipals en els trams de carretera més perillosos.

Toni, el de l’alberg, ens va portar les motxilles fins a l’estació i vam baixar ben contents i contentes.

En general, es van complir els objectius proposats: convivència, resolució de conflictes, resistència i esperit de superació, ciutadania, sociabilitat, treball en equip, entre altres. Cal destacar, a més a més, que el personal de l’alberg ens va felicitar per la perfecta organització en el treball d’equip i col·laboració en les tasques de cuina i menjador.

En definitiva, van ser uns dies en què vam aprendre a conviure, a conéixer-nos més i a respectar-nos en un entorn diferent al que habitualment coneixem i amb altres normes de convivència que vam acordar entre tots i que calia respectar. Una experència ben completa.

Estem segurs que tots en guardarem un bon record

Tutors i tutores de 1r ESO de l’IES Andreu Sempere