El passat dilluns, dia 15 d’Abril, alguns alumnes de 3r i 4t d’ESO van participar en les «Jornades de Goalball inclusiu» dins dels Jocs Esportius Escolar de la CV i organitzada per la Direcció Territorial d’Alacant.

El Goalball va ser creat per rehabilitar soldats ferits a la II Guerra Mundial, i està dirigit a esportistes cecs o amb discapacitat visual, que utilitzen antifaços per igualar les restes visuals. Al joc, s’enfronten 2 equips de 3 persones, que han d’intentar fer gol a la porteria contrària, de 9 metres d’amplària, llançant un baló sonor des del seu camp amb la mà.

Aquestes jornades, realitzades al Centre de Recursos Educatius de l’ONCE a Alacant, es va organitzar un torneig, en diferents categories, entre centres educatius del nord d’Alacant, per tal que vivenciaren aquest esport adaptat.

Als valors propis en la pràctica de qualsevol esport, s’afigen els derivats per la participació en un esport creat per a persones que tenen capacitats diferents, i permeten als alumnes formar una actitud crítica davant les desigualtats i dificultats a què troben les persones amb diversitat funcional cada dia, i a les que s’han d’enfrontar amb esforç, constància i superació.

En resum, unes jornades carregades de valors, positivitat i bon ambient, amb un clar exemple del que és l’esport per a tots.