El nostre alumnat de 2n d’ESO i 2n de Batxillerat (Geografia) ha participat en les activitats de la xarxa Net to net, programa de voluntariat ambiental 2018 de la Fundación Caja Mediterráneo.

Els tres CEMAs de Fundació Caja Mediterráneo están pròxims o circumscrits a la major xarxa ecològica mundial, la Xarxa Natura 2000. En el nostre cas, al lloc d’interés comunitari o LIC Serres de Mariola i Carrascar de la Font Roja.

L’alumnat participant ha realitzat un itinerari fitofenológic per ombroclima mediterranei subhumit gràcies al qual ha pogut recopilar dades d’individus vegetals en el LIC Font Roja.

En concret, l’alumnat ha realitzat la ruta del Menejador que discórre entre 1050 i 1356 metres i les espècie d’estudi has estat cadufifolis (Fraxinus ornus i Acer opalus granatense), marcescent (Quercus faginea) i perennifolis (Quercus rotundifolia, Quercus coccifera i Juniperus oxycedrus).

A través d’aquest programa de voluntariat ambiental, obtindrem dades fitofenològiques de diversos arbres i arbustos autòctons perennifolis, caducifolis i marcescents i podrem analitzar com estant afectant les variables meteorològiques a les fases vegetativa i reproductiva, esperant que això servisca com a element demostratiu per a futures polítiques de conservació de la biodiversitat.

Accés a l’àlbum de fotos: https://photos.app.goo.gl/Zf9BupLXLsRbzDrq5