El dimecres, 6 de Febrer, els alumnes de 2n d’ESO van eixir del centre per visitar el projecte Canyet de reintroducció del voltor comú (Gyps Fulvus) a les nostres comarques.

Es tracta d’un projecte, promogut per la Fundació FAPAS, relacionat amb la “Conservació del Patrimoni Natural”, molt interessant i que encaixa perfectament en la línia de treball de les escoles associades UNESCO sobre Objectius de Desenvolupament Sostenible. En concret, el objectiu 15.5 : “Adoptar mesures urgents i significatives per a reduir la degradació dels hàbitats naturals, detindre la pèrdua de la diversitat biològica i, per a 2020, protegir les espècies amenaçades i evitar la seua extinció”.

La visita va estar guiada per un tècnic de medi ambient de l’ajuntament que va explicar als alumnes algunes de les característiques i curiositats d’aquests animals, així com les particularitats d’aquest projecte. Els alumnes van poder observar-los en el seu hàbitat natural sensibilitzant-se amb aquest gran esforç conservacionista.

Gràcies a la perseverança i al treball continuat dels membres de FAPAS-Alcoi, està aconseguint-se que la població de voltors de la Mariola siga un referent a tota Espanya.

Actualment comptem amb una població de 80 exemplars a la serra de Mariola, els quals han pogut anellar- se i identificar-se per a poder observar els seus moviments migratoris i quines són les seves rutes més comunes.

Accés a l’àlbum de fotos: