El dia 18 d’abril, l’alumnat de 1r d’ESO va realitzar els Taller Culinarts que organitza l’equip Som3 dirigit per Bea Rico.

Els tallers estan dissenyats per treballar, conèixer i manipular diferents productes i aliments relacionats amb el nostre entorn proper. Així mateix, i de manera conjunta, tractem de mostrar aspectes relacionats amb uns bons hàbits alimentaris a través de la creació artística i sensorial.

Les activitats programades van incloure una masterclass gastronòmica així com un taller de gyotaku.

En el cas de la masterclass, l’alumnat es va dividir per equips per tal de preparar la seua pròpia recepta de ceviche en un temps determinat. Mentre cuinaven, els equips van haver de respondre a diferents preguntes relacionades amb la temporalitat dels productes, les seves qualitats nutricionals, etc. D’aquesta forma els equips que anaven responent correctament obtenien aliments addicionals. Molt important al llarg de tot el procés era ser cuiners nets i ordenats i trobar la millor presentació.

El Laboratori plàstic està basat en la pràctica de l’estampació japonesa a través del gyotaku, on a partir de noves rèpliques dels peixos podem conèixer les seves característiques morfològiques, així com realitzar fantàstiques estampacions que es convertiren en autèntiques obres d’art.

Accés a l’àlbum de fotos: https://photos.app.goo.gl/7WkttzgpuOg3SZ7Y2