17-22 de juny de 2018

ASTÚRIES, CANTÀBRIA I PICS D’EUROPA

El dia 17 de juny un grup d’alumnes de 4t ESO B juntament amb les professores Ana Villegas i Encarna Santos vam ixir camí cap a Suances (Cantàbria), on teníem l’allotjament.
Només arribar, després de moltes hores de viatge, ens vam dirigir a la platja de la Concha de Suances, on vam gaudir de les vistes i del mar.

L’endemà ens esperava Santander, amb els jardins de Pereda, la Catedral, el far i les seues meravelloses vistes i la península de la Magdalena. De vesprada, vam passejar per Llanes i Colombres.

Dimarts de matí vam recórrer Oviedo amb un guia local magnífic: l’església preromànica de San Julián de los Prados; el Palau de Congressos; el Campo de San Francisco; el teatre Campoamor, on es lliuren els premis Princesa de Asturias; la Catedral… De vesprada vam visitar Gijón i la seua antiga Universitat Laboral, transformada hui en la “Ciutat de la Cultura”; el barri de Cimadevilla, Conjunt Històric-Artístic; les platges de San Lorenzo i Poniente; i el Cerro de Santa Catalina amb l’escultura d’Eduardo Chillida “Elogio del Horizonte”.

Dimecres tocava natura: els llacs de Covadonga ens esperaven: un paisatge idíl•lic amb els cims nevats encara, festival de verds de totes les tonalitats, els magnífics llacs, les vaques per ací i per allà i el mar de núvols que havíem travessat per arribar-hi. Podríem haver estat tot el dia allí! Però encara ens quedava visitar la Basílica i la Santa Cueva de la verge de Covadonga on està enterrat Don Pelayo, beure en la Fuente de los Siete Caños, etc.

Una breu visita a Cangas de Onís, primera capital del regne cristià, amb la Cruz de la Victoria que penja del pont mal anomenat Romà, on vam aprofitar per a provar la sidra asturiana, per acabar el dia en Ribadesella: el nucli antic, el port pesquer, el Paseo Indiano…

El dijous, després de visitar San Vicente de la Barquera, poble mariner amb un ric patrimoni de monuments declarat Bienes de Interés Cultural, vam continuar fins a Comillas, amb un recorregut pels exteriors de la Universitat Pontifícia, el palau de Sobrellano, el Capricho de Gaudí, el centre històric i el cementiri.

La darrera parada va ser Santillana del Mar, pels seus nobles edificis i blasons, que conserven el seu passat medieval, entre els quals destaca la Colegiata de Santa Juliana, important joia del romànic càntabre.

Ha sigut un viatge magnífic on tots hem gaudit molt.